Veelgestelde vragen voorverrekenen

Hieronder vind je de antwoorden op de vragen die klanten ons het meest stellen over het voorverrekenen. Staat jouw vraag hier niet bij of wil je meer weten? Neem dan even contact met ons op via voorverrekenen@bovemij.nl.

Wat is voorverrekenen? Waarom moet ik dit formulier invullen?
Jaarlijks vragen wij voor een aantal gegevens bij je op om jouw premie voor het komende verzekeringsjaar te berekenen en je polis te actualiseren. Het gaat hierbij om specifieke informatie over de premiefactoren (zoals de loonsom) en de verzekerde bedragen. Dit geeft ons voldoende informatie om de juiste premie te kunnen berekenen. Deze nieuwe bedragen zie je bij je prolongatie. Voor jou heeft deze manier van premie berekenen als groot voordeel dat je niet voor verrassingen komt te staan aan het eind van het verzekeringsjaar. Er is namelijk geen naverrekening. Hiermee voorkomen we onderverzekering.
Waar vind ik het formulier?
Wij hebben het formulier voor je klaargezet op mijnOndernemersportaal, onder het menu Verzekeren, Mijn Bedrijf, Voorverrekenen.
Kan mijn boekhouder dit formulier ook invullen op mijnOndernemersportaal?
Ja dat kan. Als beheerder kun je heel eenvoudig een nieuwe gebruiker aanmaken. Ga hiervoor naar de beheerpagina op www.mobi-id.nl. De nieuwe gebruiker ontvangt dan een koppelverzoek en kan na het koppelen direct aan de slag en de gegevens invullen. Via de beheerpagina kun je ook de rechten van de huidige gebruikers aanpassen.
Mijn gegevens zijn hetzelfde als vorig jaar, waarom moet ik dan toch dit formulier invullen?
Wij kunnen niet achterhalen of er iets veranderd is in jouw situatie. Daarom vragen we je het formulier elk jaar in te vullen; zo weten we zeker dat wij passende premies voor je kunnen berekenen. Om het je zo makkelijk mogelijk te maken, laten wij je ook de gegevens zien die je bij de vorige opgave hebt ingevuld. Is er niets gewijzigd in je situatie, dan kun je deze gegevens heel eenvoudig overnemen.
Ik heb nog niet alle gegevens compleet, tot wanneer kan ik het formulier invullen?
Wij kunnen ons voorstellen dat je wat tijd nodig hebt om alle juiste gegevens te verzamelen. Daarom heb je tot 30 oktober de tijd om jouw gegevens bij ons aan te leveren via mijnOndernemersportaal.
Wat gebeurt er als ik iets opgeef wat niet juist is?
Een foutje is zo gemaakt. Wij adviseren je daarom om het formulier met aandacht in te vullen. Let op: wij werken niet met duizendtallen, vul dus het hele bedrag in (heb je een loonsom van bijvoorbeeld tienduizend euro, vul hier dan 10.000 in en niet 10). Heb je een verkeerd bedrag ingevuld, dan zou het namelijk kunnen dat je het komende jaar onder- of oververzekerd bent. Dat zou natuurlijk erg vervelend zijn. Twijfel je of de gegevens juist zijn? Dan kun je altijd het formulier bekijken en eventuele wijzigingen aanbrengen. Dat kan tot 30 oktober. Wij gebruiken altijd de laatste versie van het formulier voor het berekenen van de premies.
Heeft u problemen met inloggen? 
Om in te kunnen loggen op mijnOndernemersportaal.nl heeft u een Mobi-ID account nodig.   
1. Bent u uw wachtwoord vergeten? Ga dan naar mijnOndernemersportaal.nl en klik op ‘Wachtwoord vergeten’.   
2. Heeft u nog geen Mobi-ID account? Ga dan naar mijnOndernemersportaal.nl en klik op ‘Nieuw account aanvragen’.   
3. Heeft u een andere vraag over het inloggen?
Ga dan naar mijnOndernemersportaal.nl en klik op ‘Hulp bij inloggen’. Hier vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen. 
Geen ‘Voorverrekenen’ in het menu?  

Mogelijk is iemand anders binnen uw organisatie verantwoordelijk voor het invullen. Stuur de brief door of neem contact op met de beheerder binnen uw bedrijf om de juiste rechten te verkrijgen.  

Zijn uw gegevens hetzelfde als vorig jaar?  

Uw situatie kan natuurlijk ieder jaar veranderen en om ervoor te zorgen dat u altijd goed verzekerd bent, vragen we u om het formulier elk jaar in te vullen. Ook als er niets veranderd is binnen uw bedrijf. Zo voorkomen we onder- of oververzekering. De gegevens van vorig jaar staan alvast standaard voor u ingevuld, controleer deze daarom goed en pas aan waar nodig.

Wilt u iemand anders het formulier laten invullen?  

Als beheerder kunt u via www.mobi-id.nl eenvoudig een nieuwe gebruiker aanmaken bijvoorbeeld voor uw boekhouder of accountant. Lukt het niet om een nieuwe gebruiker aan te maken? Neem dan contact op via 024 751 21 31. Bent u geen beheerder? Vraag dan aan de beheerder binnen uw bedrijf om een nieuwe gebruiker aan te maken.

Contact met Bovemij
Sluit contact venster
Stuur een e-mail

Stuur vraag per e-mail
Telefoonnummer

+31247512131

Afdeling: Relatiebeheer zakelijk 2
Terug naar boven