Hulp bij inloggen

Om in te kunnen loggen op mijnOndernemersportaal heeft je bedrijf een Mobi-ID account nodig. Heb je problemen met inloggen? Dan helpen we je op deze pagina graag verder.

Wat is Mobi-ID?

Mobi-ID is een centrale beheeromgeving voor het beheren van digitale toegangsrechten binnen de Automotive sector. Je gebruikt je Mobi-ID om toegang te krijgen tot mijnOndernemersportaal. Ook heb je met Mobi-ID toegang tot de diensten van RDC en Bovemij Group. Mobi-ID biedt een efficiënte en veilige manier om gebruikersaccounts te beheren en de juiste diensten toe te wijzen.

Hoe kan ik inloggen op mijnOndernemersportaal?
Je hebt een uitnodiging ontvangen van jouw beheerder om een Mobi-ID account aan te maken. Zodra je account is aangemaakt, kun je inloggen. Ga naar mijnOndernemersportaal en klik op Inloggen. Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in en je krijgt direct toegang tot het portaal.
Heeft je bedrijf (nog) geen Mobi-ID account?

Vraag dan eenvoudig een nieuw account aan via het aanvraagformulier.

Ik ben mijn gebruikersnaam of wachtwoord vergeten, wat nu?

Ga naar mijnOndernemersportaal, klik op 'Inloggen' en daarna op ‘Inloggegevens vergeten’. Kies de optie die op jouw situatie van toepassing is en volg de stappen om je gegevens op te vragen of te herstellen. Je gebruikersnaam kun je ook opvragen bij de Mobi-ID beheerder van jouw organisatie.

Hoe maak ik een nieuw Mobi-ID account aan voor een gebruiker?

De Mobi-ID beheerder van jouw organisatie kan je uitnodigen. Je ontvangt dan een e-mail van no-reply@mobi-id.nl. Klik op de link in de e-mail en volg de stappen om je account te activeren. Je e-mailadres en mobiele telefoonnummer zijn nodig vanwege een extra verificatie.

Is er geen beheerder beschikbaar voor jouw organisatie? Neem dan contact op met ons via zakelijk@bovemij.nl of bel ons op 024 751 21 31. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 17.30 uur.

Kan ik meerdere gebruikers (accounts) per locatie aanmaken?

Ja, dat kan. Als beheerder kun je meerdere medewerkers koppelen aan je organisatie. Je bepaalt zelf wie toegang krijgt en welke rechten ze hebben binnen mijnOndernemersportaal.

Werk je bij meerdere bedrijven?

Wanneer je aan meerdere organisaties bent gekoppeld, kun je bij het inloggen kiezen voor welke organisatie je toegang wilt.

Ik mis bepaalde functies, hoe pas ik mijn rechten aan in Mobi-ID?

Heb je geen toegang tot bepaalde functies? Neem dan contact op met de Mobi-ID beheerder van jouw organisatie. Diegene kan jouw rechten aanpassen.

Heeft je organisatie geen beheerder of zijn de juiste functies niet beschikbaar? Neem dan contact op via zakelijk@bovemij.nl of via telefoonnummer 024 751 21 31 om de mogelijkheden na te gaan. We zijn maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 08.00 tot 17.30 uur.

Ik heb al een Mobi-ID account, maar krijg de melding ‘U heeft onvoldoende rechten’. Wat nu?

Probeer het volgende:

  • Log volledig uit, wis je cookies en browsergegevens en log opnieuw in.
  • Probeer in te loggen via een andere browser (zoals Chrome, Edge of Firefox).
  • Probeer een ander apparaat, zoals je mobiele telefoon.

Werkt het nog steeds niet? Dan heb je waarschijnlijk niet de juiste rechten. Neem contact op met de beheerder van jouw organisatie.

Heeft je organisatie geen beheerder of zijn er niet de juiste diensten beschikbaar? Neem dan contact op via zakelijk@bovemij.nl of via telefoonnummer 024 751 21 31. We zijn maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 08.00 tot 17.30 uur.

Kan mijn boekhouder of tussenpersoon toegang krijgen tot mijnOndernemersportaal?

Ja, dat kan. De Mobi-ID beheerder van jouw organisatie kan de boekhouder/tussenpersoon een uitnodiging sturen. Zodra deze is geaccepteerd en het account is geactiveerd, krijgt de boekhouder/tussenpersoon toegang met de juiste rechten.

Wie is de Mobi-ID beheerder van mijn organisatie?

Eenmaal ingelogd, kies dan op jouw startpagina voor ‘Bekijk organisaties’ om te zien wie de Mobi-ID beheerder is.

Handleidingen

De volgende twee handleidingen geven instructies over het beheer portaal:

Gebruikershandleiding Mobi-ID
Beheerdershandleiding Mobi-ID

Vragen?

Heb je nog vragen over Mobi-ID? Neem dan contact op via zakelijk@bovemij.nl of via telefoonnummer 024 751 21 31. We zijn maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 08.00 tot 17.30 uur.

Terug naar boven