Veelgestelde vragen

Kan ik meerdere kentekens tegelijk aanmelden?

Nee, dat kan niet.
Klik onder 'Wagenparken' op 'Aanmelden' om één kenteken aan te melden.

Het meerdere kentekens tegelijk aanmelden is niet mogelijk vanwege de vele variabele velden die ingevuld moeten worden per aanmeldingen.
Denk aan de dekking, en de lessee/bestuurder gegevens.

Hoe krijg ik toegang tot mijnOndernemersportaal?
  1. Ga naar www.mijnondernemersportaal.nl.
  2. Vul het contactformulier in.
  3. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op om alles te regelen.
Kan ik meerdere accounts/gebruikers per locatie aanmaken?
Ja dat kan, Mobi-ID biedt transparantie over wie wat mag; heb je medewerkers, dan kun je bepalen welke medewerkers aan jouw bedrijf zijn gekoppeld en wat zij mogen.
Hoe kan ik inloggen?
Nadat je de mail hebt ontvangen, kun je klikken op de link in de uitnodiging. Je gaat naar het aanmeldscherm. Klik op de rechterbalk om in te loggen. Vul je gebruiksnaam en wachtwoord in om je bestaande Mobi-ID daaraan te koppelen.
Wat is Mobi-ID?
Mobi-ID is een initiatief van BOVAG, RDC, Innovam en Bovemij en heeft als doel het aantal gebruikersnamen en wachtwoorden voor applicaties branchebreed flink terug te brengen voor meer gemak, efficiency en veiligheid.
Hoe vraag ik Mobi-ID aan?
Nadat je de mail hebt ontvangen, kun je klikken op de link in de uitnodiging. Je gaat nu naar het aanmeldscherm. Klik op de linkerbalk. Maak een Mobi-ID aan. Dit doe je door eerst je persoonsgegevens, accoutngegevens, voorkeuren, en als laatste de bevestiging in te vullen. Na het aanmaken krijg je een mail. Klik op de link om Mobi-ID te activeren.
Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
Ga naar www.mobi-id.nl. Klik rechts bovenin op Mobi-ID inloggen. Klik bij Wachtwoord Vergeten?, geef je gebruiksnaam op en het e-mailadres waarop je deze mail heeft ontvangen en doorloop de stappen.
Wat betekenen de verschillende kaartjes?
Voor wie is het voorspellend model en APK?
Het is voor universele bedrijven + dealer met 1-2 vestigingen.
Voor wie is mijnOndernemersportaal?
mijnOndernemersportaal is ontwikkeld voor zakelijke klanten van Bovemij.
Wat is mijnOndernemersportaal?

mijnOndernemersportaal is gebouwd om jou succesvol te laten ondernemen! Op mijnOndernemersportaal vind je allerlei handige en waardevolle functionaliteiten, die ervoor zorgen dat jij je klanten beter weet te vinden. Daarnaast bieden wij jou als zakelijke relatie van Bovemij de mogelijkheid om via mijnOndernemersportaal met ons te communiceren. mijnOndernemersportaal is continu in ontwikkeling.

Welke klant is toe aan een nieuwe auto

Concrete verkoopkansen zo op je scherm. Wat wil je nog meer? In mijnOndernemersportaal laten we een aantal van jouw klanten zien waarvan we (op basis van een voorspellend model) vermoeden dat ze binnenkort een andere auto gaan kopen. En om het compleet te maken, matchen we hen ook nog eens met een auto die bij jou in voorraad staat. Het is natuurlijk aan jou om deze concrete leads goed op te volgen. Want hoe mooi is het als je op basis van deze voorspellingen je voorraad snel kunt verkopen?

Hoe het werkt? It’s all about data! De voorspellingen worden namelijk gedaan op basis van allerlei relevante gegevens. Denk hierbij aan kenmerken van de berijder, RDW voertuigdata, omgevingsstatistieken en ga zo maar door. Vervolgens wordt voor jouw bedrijf een virtueel klantenbestand aangemaakt op basis van RDW interacties(keuring en verkoop). En dat klantenbestand koppelen we weer aan jouw voorraad.

Het resultaat? Een helder overzicht van jouw voorraad en klanten die weleens open zouden kunnen staan voor een mooi aanbod vanuit jouw kant. Zo helpt de techniek jou een handje om de juiste klanten te vinden voor je auto’s!

Drie klanten die toe zijn aan een nieuwe auto:


Het voorspellend model is met name bedoeld voor gebruikte auto’s. Dit betekent dat voor nieuwe voertuigen in principe geen matches worden aangeboden, tenzij deze in de voorraad opgenomen zijn (en dus ook gekentekend zijn).

Mijn Bovemij

Mijn Bovemij was de online portal van Bovemij waar zakelijke klanten van alles zelf konden regelen. Denk hierbij aan het aan- en afmelden van kentekens, het melden van schaden, het printen van groene kaarten en het inzien van polisbladen.

Met de introductie van mijnOndernemersportaal zou dit betekenen dat er twee online omgevingen naast elkaar zouden bestaan, met twee verschillende logins. Dit is natuurlijk niet echt wenselijk. Daarom hebben we ervoor gekozen Mijn Bovemij volledig te integreren binnen mijnOndernemersportaal. Je vindt de huidige functionaliteiten dus terug op mijnOndernemersportaal.

Direct online een kenteken aanmelden op de garagepolis

Ideeënlab

Lab komt van laboratorium, van proef, testen en proberen. Met deze kaart willen wij onze ideeën direct bij jou toetsen. Wat is er nog mooier en beter om direct van onze klanten te horen wat ze van de eerste uitwerking van een idee vinden. Wij gaan op deze manier meerdere keren feedback bij je ophalen via mijnOndernemersportaal. We zijn erg benieuwd naar je input!

Klantbinding

Met de kaart ‘Verhoog klantenbinding & genereer extra omzet’ helpen we je om jouw omzet te verhogen! Hoe we dat doen? Bijvoorbeeld door jou te helpen om autoverzekeringen te verkopen aan jouw klanten. Want met deze autoverzekeringen zorg jij ervoor dat je klant in geval van schade terugkomt bij jouw bedrijf. En dat biedt naast de extra omzet door het schadeherstel, ook nog eens allerlei andere verkoopmogelijkheden. Bovendien ontvang je van ons ook nog eens provisie over de afgesloten verzekeringen. Kortom, een interessant verdienmodel, zowel op korte als op lange termijn!

Daarnaast geven we je tips & tricks over de verkoop van autoverzekeringen. Je ziet in één oogopslag hoeveel auto’s je de afgelopen tijd hebt verkocht, hoeveel auto’s jouw bedrijf de afgelopen tijd heeft verkocht, hoeveel verzekeringsoffertes je hebt uitgebracht en hoeveel mensen uiteindelijk een verzekering hebben afgesloten. We maken inzichtelijk hoeveel inkomsten jouw bedrijf heeft door de verkoop van autoverzekeringen, zowel uit de provisie als de schadesturing. En misschien nog wel belangrijker: we laten je zien wat de totale opbrengsten hadden kunnen zijn, op het moment dat meer klanten met een verzekering de deur uit waren gegaan!


Zie direct welk potentieel je misloopt, en stuur op je schades.

APK

De Algemene Periodieke Keuring (APK) is dé gelegenheid om jouw klanten regelmatig in je bedrijf te krijgen. En dat klantcontact is waardevol; denk alleen al aan alle (verkoop)mogelijkheden die het biedt!

In mijnOndernemersportaal helpen wij je om je APK-marktaandeel te verhogen, en daarmee een loyaal klantenbestand op te bouwen. Want weet jij wat je APK-marktaandeel is? En hoe dit verdeeld is over de omgeving van jouw bedrijf? En wat de gemiddelde leeftijd van de voertuigen in jouw regio is? Deze informatie is zichtbaar binnen dit onderdeel van mijnOndernemersportaal. En daarmee kun jij je aanvalsplan maken.


Overzichtskaart APK marktaandeel in jouw eigen regio

Maar dat is nog niet alles. Want om het je gemakkelijk te maken, geven we je ook inzicht in klanten die inmiddels niet meer bij jou komen voor een APK. Oftewel, klanten die jij bent kwijtgeraakt aan een ander bedrijf. We laten je onder andere zien hoe vaak deze klant al bij jou is geweest voor een APK voordat hij ‘weg’ is. Daarnaast tonen we ook de klanten die toe zijn aan de APK. Aan jou om deze mensen te benaderen en (weer) aan je bedrijf te binden! En ook daarmee helpen we je graag!

Producten, diensten en risico's

Weet jij welke risico’s jouw bedrijf loopt? Op de kaart "Heb je aan deze risico’s gedacht" geven we jou hier een handig overzicht van. Ook adviseren we je per risico of een verzekering interessant kan zijn. En ga je een niveau dieper, dan zie je een overzicht van alle producten en diensten die je bij Bovemij hebt afgenomen. Helder uitgesplitst naar Verzekeringen, Financieringen en Data.

Verzekeringen: weet jij welke verzekeringen je bij ons hebt afgesloten? En welke risico’s je loopt door bepaalde verzekeringen niet bij ons af te sluiten? Onze praktijksituaties en adviezen geven je een handig overzicht. En dat helpt jou bij het maken van de juiste keuzes!

Financieringen
: heeft jouw klant niet voldoende middelen om een auto te kopen? Of wil hij of zij eigenlijk een duurdere auto dan de portemonnee toelaat? Met onze financieringsmogelijkheden kun je je klant helpen en goede zaken doen!

Data
: weet jij hoe je je klanten het beste kunt bereiken en behouden? Onze data-oplossingen geven je inzicht in de markt en jouw klanten. We bieden je allerlei handige functionaliteiten en helpen je ook nog eens jouw klanten te bereiken!


Al je producten, diensten en risico's in één overzicht.

Hoe log ik in?

MijnOndernemersportaal maakt gebruik van Mobi-ID om in te kunnen loggen. Mobi-ID is een initiatief van BOVAG, RDC, Innovam en Bovemij en heeft als doel het aantal gebruikersnamen en wachtwoorden voor applicaties branchebreed flink terug te brengen voor meer gemak, efficiency en veiligheid.

Geen gedoe met wachtwoorden, nooit meer een vergeten wachtwoord. Mobi-ID is persoonlijk, dus iedereen kan een eigen wachtwoord kiezen. Mobi-ID biedt transparantie over wie wat mag; heb je medewerkers, dan kun je bepalen welke medewerkers aan jouw bedrijf zijn gekoppeld en wat zij mogen.

Voor mijnOndernemersportaal wordt Mobi-ID voor je geregeld. Om iedereen snel toegang te kunnen geven, ontvangen alle klanten die al een Mobi-ID en/of een Mijn Bovemij gebruikersnaam hebben een e-mail vanuit Mobi-ID. Dit is een standaard e-mail met uitnodiging om te koppelen met jouw onderneming die slechts enkele dagen geldig is. Belangrijk is dat deze e-mail opgevolgd wordt om straks direct gebruik te kunnen maken van mijnOndernemersportaal.

Je ontvangt bericht wanneer mijnOndernemersportaal live gaat. Vanaf dat moment kun je dus inloggen met Mobi-ID. Vanaf dat moment kun je dus geen gebruik meer maken van je huidige Mijn Bovemij wachtwoord.

In onderstaande afbeelding de standaard e-mail met het verzoek je te koppelen met je onderneming:


Maak je nog geen gebruik van Mobi-ID? Dan ontvang je ook een e-mail om je Mobi-ID te activeren:


Vragen?

Heb je nog vragen Mobi-ID? Neem dan even contact op met het Klant Contact Centrum van Mobi-ID Services via telefoonnummer 0900-2700700 of e-mailadres kcc@mobi-id.nl.

Waar kan ik kentekens afmelden?
Klik bovenin je scherm op 'GPS' en klik op 'overzicht'. Vink daarna 1 of meerdere kentekens aan en klik op 'Afmelden'. Controleer de gegevens en klik op 'Bevestigen'. Kies de afmelddatum door te klikken op het groene kalender icoon en klik op 'Volgende'.
Waar komt de cataloguswaarde die mijnOndernemersportaal ophaalt vandaan?
De cataloguswaarde wordt opgehaald bij het Centraal Bureau Mobiliteit Informatie (RDC|CBMI).
Het GPS geeft een verkeerde cataloguswaarde aan. Wat moet ik doen?
Het is niet mogelijk om zelf de cataloguswaarde aan te passen. Neem hiervoor contact op met de afdeling Service en Acceptatie via telefoonnummer (024) 751 21 31 of e-mailadres info@bovemij.nl
Waar kan ik kentekens aanmelden?
Klik bovenaan in je scherm op GPS en daarna op Aanmelden. De velden kenteken, meldcode en aanmelddatum zijn verplicht. Als het om een handelaarskenteken (groene plaat) gaat, dan is de meldcode niet van toepassing.
Hoe vraag ik een groene kaart aan?
Klik bovenaan in je scherm op GPS en daarna op Groene kaart. Zet een vinkje voor het kenteken waarvoor je een groene kaart wilt aanvragen. Klik vervolgens op 'Groene kaart aanvragen' boven de kentekenlijst om de aanvraag van één of meerdere groene kaarten te starten. Je krijgt vervolgens de mogelijkheid om het verzendadres nog aan te passen (optioneel). Klik op 'Volgende' en controleer de gegevens. Zijn de gegevens akkoord klik dan op ''Groene kaart(en) aanvragen'. Klik anders op 'Vorige' om jouw gegevens aan te passen. Het is mogelijk om meerdere groene kaarten tergelijk naar een adres te verzenden, je zet dan meedere vinkjes in het handelsvoorraas overzicht.
Tot hoeveel dagen terug kan ik zelf een kenteken aan- en afmelden?
Aanmelden kan tot 28 dagen terug na tenaamstellen van een voertuig. Afmelden kan tot 28 dagen terug.

Terug naar boven